abertis logo abertis

Dijous, 9 de febrer de 2012

Cotització abertis: 09/02/2012 15:33h. abertis  13.01€ fletxa ascendent 0.23% 0.03€  |  IBEX 35 8,938.90 fletxa ascendent 1.01% 89.60  
Mida del text: -+ |Imprimir

Àmbits d'actuació

En les seves diferents línies de negoci, abertis està present en 15 països d'Europa, Amèrica i Àfrica: Argentina, Bolívia, Xile, Colòmbia, Espanya, Estats Units, França, Irlanda, Jamaica, Mèxic, Portugal, Puerto Rico, Regne Unit, Àfrica del Sud i Suècia.

Autopistes

abertis gestiona directament 3.743 quilòmetres d'autopistes i, després de la incorporació de la concessionària francesa sanef, se situa en el tercer lloc a Europa per quilòmetres gestionats. A Espanya és el primer grup d'operadors de vies d'alta capacitat i gestiona directament més de 1.500 quilòmetres d'autopistes.

A més, abertis participa en la gestió de prop de 2.000 quilòmetres més a través de les participacions en concessions que manté al Regne Unit, Argentina, Xile i Portugal.

Telecomunicacions

abertis telecom és un dels principals grups europeus en la gestió d'infraestructures i serveis de telecomunicacions. L'entrada al capital d'Eutelsat, el 2007, va significar el primer gran pas en la internacionalització d'abertis al sector de les telecomunicacions. Aquest procés es va complementar el 2008 amb l'entrada a l'accionariat d'Hispasat com a primer accionista.

A través de tradia i retevisión, abertis telecom compta amb la primera xarxa d'emplaçaments per a la difusió i la distribució de senyals de ràdio i televisió a Espanya. Més de 3.200 empleçaments per tot el territori espanyol que li permeten donar senyal audiovisuals a més de 12 milions de llars. Així mateix, abertis telecom és l'operador de referència a Espanya en el desplegament de la Televisió Digital Terrestre (TDT). Així mateix, des d'abertis telecom s'ha facilitat la incorporació de nous serveis a l'entorn TDT, com ara les proves d'emissions en Alta Definició.

Aeroports

abertis airports està posicionat com un dels principals operadors aeroportuaris del món, amb una presència destacada a Europa i Amèrica. La companyia té interessos en 29 aeroports de 8 països, amb un trànsit global de més de 80 milions de passatgers anuals.

A través de tbi, abertis airports gestiona una xarxa internacional de vuit aeroports a Europa, Estats Units i l'Amèrica Llatina. També manté contractes de gestió per compte de governs o autoritats locals a cinc aeroports més dels Estats Units.

El 2007, abertis va adquirir desarrollo de concesiones aeroportuarias (dca), holding de companyies amb interessos en un total de 15 aeroports a Mèxic, Jamaica, Xile i Colòmbia.

A Colòmbia, abertis gestiona,  a través de la societat Codad, les dues pistes de l'aeroport El Dorado de Bogotà.