abertis logo abertis

Dijous, 20 de juny de 2013

Cotització abertis: 19/06/2013 17:38h. abertis  13.84€ fletxa descendent -0.43% -0.06€  |  IBEX 35 8,098.30 fletxa descendent -1.00% -81.90  
Mida del text: -+ |Imprimir

Notícies

·  24 d'abril de 2012 , Barcelona

abertis analitza la integració de les concessions d'autopistes d'OHL al Brasil i Xile

  • El benefici net d'abertis creix prop d'un 90% el primer trimestre de 2012, fins als 517 milions d'euros, per les plusvàlues generades per la venda del 16% d'Eutelsat. El resultat net comparable és de 117 milions d'euros, un 3% més que el mateix període de 2011.
  • El resultat brut d'explotació (Ebitda) arriba als 547 milions d'euros (+3%), el primer trimestre de 2012. El Pla d'eficiència, en marxa des del segon semestre de 2011, continua generant resultats al marge de l'evolució dels ingressos.
  • abertis i OHL han signat un acord d'intencions per a la integració a abertis de les concessions d'autopistes que OHL gestiona al Brasil i Xile. L'operació -que està pendent de diversos requisits i tràmits habituals en aquest tipus de processos- està subjecta a l'aprovació dels consells d'ambdues companyies. La transacció s'instrumentalitzarà mitjançant una combinació del 10% d'accions existents d'abertis  i l'assumpció de deute.
  • L'operació suposaria el lideratge mundial d'abertis  en el sector de les concessions d'autopistes, amb la gestió de més de 7.500 quilòmetres, i amb la integració de 9  concessions d'autopistes a Brasil, amb un total de 3.227 quilòmetres, i 3 concessions a Xile, amb un total de 342 quilòmetres.

abertis ha tancat el primer trimestre de 2012 amb una alça en totes les seves magnituds principals, en un entorn econòmic que continua molt complex, especialment per als seus negocis a Espanya. Els resultats inclouen els impactes per la venda d'un 16% d'Eutelsat, que es va portar a terme el mes de gener passat, i que va generar unes plusvàlues netes a nivell consolidat de 396 milions d'euros.

El benefici net d'abertis va créixer un 88% el primer trimestre de 2012, fins als 517 milions d'euros. El resultat net comparable, sense comptar amb les plusvàlues per la venda parcial d'Eutelsat el 2012 i les plusvàlues per la venda d'Atlantia el 2011, és de 117 milions d'euros, un 3% més que el mateix període de 2011.

Per la seva banda, els ingressos d'explotació creixen aquest període fins als 888 milions d'euros (+1%), a pesar de l'evolució negativa del trànsit a Espanya i França, i gràcies a la bona evolució dels negocis d'autopistes a Amèrica, i als aeroports. Augmenta fins al 54% el percentatge dels ingressos que es generen fora d'Espanya -procedents principalment de França, Xile i el Regne Unit-, en relació amb l'any anterior.

El primer semestre, el resultat brut d'explotació (Ebitda) va ser de 547 milions d'euros (+3%), mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) es va situar en els 311 milions d'euros (+5%).

Sobre els resultats del període, el conseller delegat, Francisco Reynés, va destacar que "abertis implanta un pla d'eficiència iniciat el segon semestre del 2011, i que consolidarà la competitivitat de la companyia, malgrat la conjuntura poc favorable que vivim en els nostres mercats més propers".

Integració a Abertis de les autopistes d'OHL al Brasil i Xile

abertis i OHL han signat un acord d'intencions per a la integració a abertis de les concessions d'autopistes que OHL gestiona al Brasil i Xile. L'operació -que està pendent de diversos requisits i tràmits habituals en aquest tipus de processos- està subjecta a l'aprovació dels consells d'ambdues companyies. La transacció s'instrumentalitzarà mitjançant una combinació del 10% d'accions existents d'abertis  i l'assumpció de deute.

El tancament de l'operació suposaria el lideratge mundial d'abertis en el sector de les concessions d'autopistes, amb la gestió de més de 7.500 quilòmetres, i també l'entrada en un mercat en creixement i amb un marc concessional estable, com el brasiler, i la consolidació del seu lideratge a Xile.

Descripció dels actius

Els actius que s'integrarien a abertis són 9 concessions d'autopistes del Brasil, amb un total de 3.227 quilòmetres, i 3 concessions de Xile, amb un total de 342 quilòmetres.

Al Brasil, els actius estan localitzats als estats de São Paulo, Minas Gerais, Rio de Janeiro, Santa Catarina i Paraná, amb quatre concessionàries que depenen de l'estat de São Paulo: Autovias, Centrovias, Intervias i Vianorte; i cinc concessionàries que depenen de la xarxa federal: autopista Fernão Dias, autopista Regis Bittencourt, autopista Litoral Sul, autopista Planalto Sul i autopista Fluminense.

Es tracta d'un portafolis d'autopistes sòlid, que incorporaria al grup una equilibrada cartera de concessions, i que milloraria substancialment la vida mitjana del negoci d'autopistes d'abertis.

A Xile, els actius que s'incorporarien a abertis són l'autopista Los Andes, que connecta la ciutat dels Andes amb la ruta 5 nord de Xile; l'autopista del Sol, que uneix la ciutat de Santiago de Xile amb el port de San Antonio; i autopista Los Libertadores, que comunica la capital del país amb importants ciutats al nord de la regió metropolitana de Santiago, i amb les províncies de San Felipe i Los Andes.

Després de l'operació, abertis esdevindria també líder a Xile, on actualment és un dels operadors d'autopistes més grans, amb la gestió de les concessionàries Elqui, Rutas del Pacífico i Autopista Central.

Arxiu/s amb més informació: