Dimecres, 19 de juny de 2013
-0.36% -0.05€
|
IBEX 35 8,180.20
0.54% 43.90
abertis ha tancat avui un procés de col·locació accelerada entre inversors qualificats d’un 16% d’accions d’Eutelsat, l’operador de satèl·lits europeu en el qual mantenia una participació del 31,3%. La col·locació, duta a terme per Credit Suisse Securities (Europe) Limited, Morgan Stanley & Co. International plc i Société Générale Corporate & Investment Banking, que actuaven com a entitats directores (“joint bookrunners”), s’ha tancat a un preu de 27,85 euros per acció i ha generat un ingrés per a abertis de 981 milions d’euros, amb unes plusvàlues netes a nivell consolidat de 396 milions. Després d’aquesta operació, abertis manté una participació del 15,35% a Eutelsat.
abertis s’ha compromès a no disposar (“lock-up”) de la seva participació restant durant un període mínim de 6 mesos, amb certes excepcions habituals en el mercat.
La participació d’abertis en l’operador de satèl•lits es remunta al final del 2006, quan va arribar a un acord amb diversos fons d’inversió per adquirir una participació del 32% de l’operador de satèl·lits europeu. La transacció, per un valor de 1.070 milions d’euros, va representar el pagament de 15,5 euros per acció. abertis va esdevenir així el primer accionista de la companyia i ha contribuït activament al seu desenvolupament, aplicant-hi la seva experiència en l’àmbit de les infraestructures.