18 Des 2018

La Fundació Abertis ‘apaga’ diverses festes nocturnes a València, Eivissa i Salamanca per a conscienciar del perill de conduir havent consumit alcohol o drogues

• Es tracta de la tercera edició de l'acció “El Apagón”, que s'ha portat al cap amb èxit anteriorment en altres ciutats, arribant a tenir un abast fins a la data de més de 10 milions d'usuaris en xarxes socials, incloent-hi 800.000 reproduccions del vídeo en YouTube.
  • A partir d'avui es podran visualitzar les imatges de les diferents accions en www.elapagon.es i en els canals socials d'Abertis i Fundació Abertis.
  • La presentació s'ha dut a terme durant un fòrum de seguretat sobre la mobilitat de les motocicletes, i que forma part de la xarxa de fòrums internacionals de seguretat viària promoguda per Abertis.

La Fundació Abertis ha organitzat avui un fòrum de seguretat viària centrat en la mobilitat amb motocicleta i durant el qual s'han presentat l'última edició de la campanya de conscienciació #SumaTuLuz, promoguda per la Fundació Abertis amb l'objectiu d'evitar accidents de trànsit entre la població jove. El Director general de trànsit, Pere Navarro, ha participat en aquesta presentació, juntament amb Sergi Loughney, director de la Fundació Abertis i director de Reputació Corporativa i Comunicació d'Abertis.

El passat cap de setmana, la Fundació Abertis va dur a terme una acció de conscienciació en dues discoteques, a València i Eivissa, mitjançant la projecció, en plena nit de festa, d'un vídeo en el qual un jove compte com va acabar a la presó després de tenir un accident havent begut alcohol.

Aquesta acció es va realitzar durant la nit del 15 al 16 de desembre a la sala Piccadilly (València) i en la discoteca Pachá (Eivissa). A les 3.30 h de la nit totes dues sales van apagar els llums i la música, i van projectar un vídeo produït per la Fundació Abertis el protagonista de la qual és un reclús que va complir condemna per haver-li tret la vida a una persona mentre conduïa embriac.

Aquests actes se sumen a la campanya que ja es va iniciar dijous passat 13 en el “Fin de Año Universitario” de Salamanca, esdeveniment organitzat per l'associació d'hostalers i l'ajuntament de Salamanca en el qual es recreen anticipadament les campanades de cap d'any a la Plaça Major de la ciutat i en el qual van participar prop de 30.000 joves.

Aquestes accions, denominades “El Apagón”, van acompanyades d'una campanya a les xarxes socials, sota l'etiqueta #SumaTuLuz, promoguda per la Fundació Abertis amb l'objectiu de conscienciar a la gent jove sobre els riscos de barrejar alcohol i altres drogues amb la conducció.

Sergi Loughney, director de la Fundació d'Abertis i director de Reputació Corporativa i Comunicació d'Abertis, explica: “Des de la Fundació Abertis volem llançar un missatge clar als joves per a evitar que es posin al volant havent consumit alcohol i/o altres drogues. Volem tocar les consciències dels conductors i, el més important, salvar vides”.

Es tracta de la tercera edició d'aquesta campanya, que s'ha portat al cap amb èxit anteriorment en altres ciutats com Madrid i Barcelona, arribant a tenir un abast fins a la data de més de 10 milions d'usuaris en xarxes socials, incloent-hi 800.000 reproduccions del vídeo en YouTube.

L'acció d’’El Apagón’ s'emmarca dins de les activitats programades per Abertis per a la campanya de Nadal. L'objectiu és promoure una mobilitat més sostenible, segura i innovadora.

Mobilitat sostenible i segura de les motocicletes

La jornada també ha comptat amb una taula de debat per a analitzar la situació dels motociclistes des d'un punt de vista de la mobilitat sostenible i la seguretat viària. Moderada per Aquilí Moliner, membre del Comitè d'experts de la plataforma Ponle Freno, la taula rodona ha comptat amb la presència de Cristina Zamorano, Cap del Centre de Seguretat Viària d’Autopistas; María del Carmen Plaza, Cap d'Unitat Tècnica de Seguretat Viària de la Dirección General de Carreteras y Infraestructuras de la Comunitat de Madrid, i Juan Manuel Reyes, President de Asociación Mutua Motera.

La presentació s'ha dut a terme durant la jornada “Planeta Vial”, organitzada en col·laboració amb el grup Planeta i Ponle Freno, i que forma part de la xarxa de fòrums internacionals de seguretat viària promoguda per Abertis.

El Grup Abertis i  la seguretat viària

Per a Abertis, operador mundial d'autopistes de peatges, la seguretat viària és una prioritat. El Grup acumula més de 60 anys d'experiència en gestió i manteniment de les carreteres, amb l'objectiu de reduir el nombre de víctimes a la seva xarxa. A més, a través del seu programa de Seguretat viària i de la Fundació Abertis, el Grup duu a terme campanyes d'educació i sensibilització en tots els països en els quals està present.

En l'àmbit acadèmic, Abertis impulsa des de 2003 la seva xarxa de càtedres universitàries per al finançament de la recerca en seguretat viària a les seves universitats líders de tot el món per a promoure la formació, la recerca i la transferència de coneixement entre la universitat i l'empresa.

A més, Abertis col·labora amb diverses organitzacions internacionals que promouen solucions a aquest problema global.

La Fundació Abertis

La Fundació Abertis actua com a entitat sense ànim de lucre, amb l'objectiu de donar resposta a l'impacte que l'activitat econòmica del Grup Abertis té en els territoris on està present. Des del seu naixement en 1999, la Fundació actua prioritàriament en els camps de la seguretat viària, el medi ambient i l'acció social, en sintonia amb l'estratègia definida en matèria de Responsabilitat Social d'Abertis.