5 Jun 2019

El Grup Abertis i l'MNAC organitzen una exposició de l'escultor Julio González a Brasil

La Fundació Abertis, juntament amb Arteris –filial brasilera de Abertis-, el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i l'Institut Tomie Ohtake de São Paulo, organitza una exposició de l'escultor Julio González (Barcelona, 1876 – Arcueil, França, 1942), que estarà oberta al públic des d'avui fins al pròxim 4 d'agost. Es tracta de la primera mostra sobre l'artista que s'exhibeix al país llatinoamericà.

Comisariada per Elena Llorens (MNAC), la mostra reuneix 70 peces entre escultures, dibuixos, pintures, fotografies i documents que marquen la carrera de l'artista català, reconegut com a pare de l'escultura moderna en ferro i un dels noms imprescindibles de la història de l'art del segle XX.

L'exposició va ser inaugurada ahir, en un acte que va comptar amb l'assistència, entre altres, de Ricardo Ohtake, Director-President de l'Institut Ohtake; Fernando García Casas, Ambaixador d'Espanya al Brasil; André Dorf, CEO de Arteris; Sergi Loughney, director de la Fundació Abertis; i Elena Llorens, comissària de l'exposició.

Pepe Serra, director del MNAC, ha afirmat respecte a aquesta exposició: “Voldria felicitar l'Institut Tomie Ohtake per aquest projecte i la seva voluntat de presentar les col·leccions del museu al Brasil. De la mateixa manera, cal destacar el compromís ferm i constant de Arteris i de tot el Grup Abertis amb la cultura i amb l'art, que ha estat essencial per a fer possible aquest projecte d'escala internacional”.

Per part seva, Sergi Loughney, director de la Fundació Abertis, ha assegurat que “la cultura és un dels pilars fonamentals de l'acció social del grup Abertis i de la seva Fundació, com ho són també la seguretat viària, el medi ambient, temàtiques que contribueixen a millorar la qualitat de vida dels ciutadans”.

Aquesta exposició forma part del compromís del Grup Abertis amb la cultura, que treballa amb les grans institucions culturals dels països en els quals està present, amb l'objectiu de fer accessible la cultura al gran públic i acompanyar a les Administracions Públiques en aquesta comesa. En els últims anys, Abertis, a través de les seves filials i de la seva Fundació, ha patrocinat grans exposicions d'artistes com Miró, Picasso, Dalí o Velázquez, en ciutats com París, Barcelona, Madrid, Roma, Buenos Aires, São Paulo, Rio de Janeiro o Santiago de Xile.