28 Mai 2019

Trobada de la Fundació Abertis amb Henrietta H. Fore, Directora Executiva d'UNICEF

En el marc de la seva visita institucional a Espanya, la directora executiva d'UNICEF, Henrietta H. Fore, va tenir una trobada ahir amb la Fundació Abertis, en la seu del Grup Abertis a Madrid. En la trobada van estar presents, a més de Henrietta H. Fore, el director de la Fundació Abertis, Sergi Loughney; la directora assistencial de la Fundació Institut Guttmann, Montserrat Bernabeu; i el director executiu d'UNICEF Comitè Espanyol, Javier Martos. Durant la reunió, la directora executiva d'UNICEF va destacar l'impacte positiu de l'aliança que mantenen UNICEF i Abertis per a prevenir els accidents de trànsit en nens, així com el valor d'aquesta col·laboració en termes del benefici sobre la societat.

L'objectiu del projecte “Rights of Way”, promogut per Abertis i UNICEF, és impulsar accions que contribueixin a millorar la seguretat viària i reduir l'impacte dels accidents de trànsit en nens, que representen la primera causa de mortalitat infantil en el món. Aquesta aliança té l'objectiu d'enfortir i ampliar el treball d'Unicef per a protegir als nens en les carreteres del món i oferir un trajecte segur a l'escola. Unicef considera a Abertis un valuós aliat, donat el seu compromís amb la seguretat viària i el seu programa de campanyes adaptades a les necessitats dels usuaris més vulnerables de la carretera.

Des del seu inici en 2017, el projecte “Rights of Way” s'està duent a terme en països amb alts nivells de sinistralitat viària infantil. Fins al moment, s'està desenvolupant en 65 escoles en zones d'alt risc, contribuint a millorar la seguretat de prop de 267.000 nens a Jamaica i Filipines, països on es va iniciar el programa. Pròximament el projecte s'iniciarà també al Brasil.

Per part seva, l’ Institut Guttmann col·labora mitjançant equips mèdics especialitzats en lesions d'origen neurològic, que es desplacen als països del programa per a dur a terme sessions de formació a metges locals sobre les millors pràctiques aplicades per a la prevenció i el tractament de lesions derivades d'accidents de trànsit.