17 Nov 2020

Abertis col·loca amb èxit una emissió de 1.250 milions d’euros de bons híbrids

• L'emissió, que s'ha col·locat amb èxit després d'haver rebut una demanda molt superior per més de 350 inversors, s'emmarca a la nova política financera anunciada recentment.
  • Es tracta de la primera emissió per Abertis d'aquesta mena d'instrument de capital híbrid, que li permet reforçar el seu ràting i afrontar el seu pla de creixement.
  • Demostra la confiança del mercat en la solidesa financera de la companyia i en el seu projecte de creixement, i coincideix amb l'anunci de l'adquisició d'Elizabeth River Crossings als EUA

17 de novembre de 2020. - Abertis Infraestructures ha col·locat avui amb èxit una emissió de bons híbrids per 1.250 milions d'euros. Aquesta nova emissió, col·locada entre inversors qualificats internacionals, té venciment perpetu i s'ha tancat amb un tipus d'interès del 3,25%. Es tracta de la primera emissió d’Abertis d'instruments de deute híbrids. Els fons aniran destinats a refinançar venciments de deute existent.

Aquesta emissió s'emmarca a la nova política financera anunciada recentment per la companyia, que inclou un programa per a emetre en el mitjà termini bons híbrids per un total de 2.000 milions d'euros. Aquesta nova política financera està dissenyada per a proporcionar marge addicional a Abertis per a protegir els nivells de ràting actuals i continuar el procés de creixement del perímetre de la companyia, amb operacions com la recent adquisició de la concessionària Elizabeth River Crossings (els Estats Units).

Es tracta de la tercera emissió d’Abertis Infraestructures als mercats de capitals i la cinquena del Grup aquest any. Abertis Infraestructures va realitzar una emissió per valor de 900 milions d'euros a 9 anys el mes de juny passat, mentre que al febrer va col·locar 600 milions d'euros en bons a 8 anys. En total, el Grup Abertis ha dut a terme operacions de refinançament per 3.950 milions en 2020. Abertis Infraestructures té una sòlida posició de liquiditat de més de 5.000 milions d'euros, i no compta amb venciments significatius de deute fins a 2023.

Paral·lelament, Abertis ha anunciat una oferta de recompra de bons per un valor màxim de 1.000 milions d'euros en bons emesos per la companyia amb venciments entre 2024 i 2027. El període d'acceptació d'ofertes es tancarà el 23 de novembre.