10 Oct 2021

Abertis acorda amb el Govern de Xile el major projecte d’inversió a Santiago que extendrà la concessió de l’Autopista Central

• Es tracta de la construcció de dos túnels unidireccionals d’1,5 kilòmetres cada un per descongestionar l’Àrea Metropolitana de Santiago de Xile i que suposarà un estalvi de combustible i de temps de viatge pels usuaris al millorar el flux de circulació. A més, el projecte permetrà reduir la contaminació associada als elevats volums de trànsit.
  • Les obres, que inclouen 22 hectàrees de nous espais públics per oci, de les quals més de 6 hectàrees seran per espais verds, començaran en el primer semestre de 2022 i es preveu que s’allarguin durant 40 mesos.

Autopista Central, via d’alta capacitat pertanyent al holding Vías Chile, filial d’Abertis en aquesta regió de Sud-Amèrica, ha firmat un acord amb el Ministeri d’Obres Públiques (MOP) del Govern xilè per el desplegament d’una important inversió destinada a descongestionar una de les zones amb més trànsit del nord de Santiago de Xile. Concretament, el projecte es refereix a la construcció de dos túnels unidireccionals (d’1,5 kilòmetres cada un) que connectaran els territoris dins de l’Àrea Metropolitana de Santiago de Xile (l’intercanvi entre el tram de General Velásquez de l’Autopista Central i Américo Vespucio Norte en el tram de la carretera de circumval·lació de Santiago). La suma total del projecte superarà els 300 milions d’euros. S’espera que les obres s’iniciïn en el primer semestre de 2022 i es preveu que s’allarguin durant 40 mesos.

El projecte suposarà un estalvi de combustible i de temps de viatge pels usuaris d’aquestes vies al millorar el flux de circulació i permetrà a Santiago de Xile reduir la contaminació associada als elevats volums de trànsit. En aquest sentit, a més, el projecte inclou 22 hectàrees de nous espais públics per oci, de les quals més de 6 hectàrees seran per espais verds.

Autopista Central, concessió que actualment gestiona 62 Km a l'eix Norte-Sud de Santiago Àrea Metropolitana de Xile fins 2032, és l’autopista amb major volum de trànsit del país i és una de les 6 concessions de la cartera d’Abertis en a Xile. Com part de l’acord, hi haurà una extensió de 20 mesos per aquesta concessió.

En el primer semestre de 2021, l’EBITDA d’Abertis a Xile es va substituir situar en 174 milions d’euros, una part significativa dels 1.600 milions d’euros d’EBITDA que va registrar Abertis en el primer semestre. Durant el 2021, les autopistes xilenes han experimentat un fort repunt en el trànsit mostrant des de juliol una recuperació dels nivells de 2019.

L’operació respon a l’estratègia d’Abertis de prolongar la duració mitjana dels seus actius i reforça el seu compromís amb les entitats públic-privades amb  l’objectiu de reforçar la creació de valor a llarg termini i de proporcionar solucions de sostenibilitat pels territoris en els que opera a través de convenis amb les administracions públiques.

Accés al víedo i al mapa de l'operació a https://we.tl/t-GDoAxfNear