11 Oct 2016

Sanef, filial francesa d’Abertis, tanca una emissió de bons de 300 milions d’euros a 12 anys al 0,95%

• El cupó del 0,95% és un dels més baixos dels darrers anys en emissions de companyies amb el mateix rating.
  • L’import s’utilitzarà per repagar deute a curt termini amb un cost superior.
  • L’emissió s’ha tancat amb una sobresubscripció superior a 3x.

Sanef, societat francesa controlada per Abertis en un 52,55% a través de Holding d’Infraestructures de Transport (HIT), ha tancat una emissió pública de bons per valor de 300 milions d’euros amb un venciment a 12 anys (octubre 2028) i un cupó del 0,95%. Es tracta d’un dels costos històricament més baixos en bons emesos per companyies amb el mateix rating i amb el mateix termini. L’emissió s’ha tancat amb una sobresubscripció superior a 3x.

Aquesta és la segona emissió pública de bons duta a terme directament per Sanef, després de l’emissió el novembre de 2015 d’un bo de 600 milions d’euros. L’import de l’emissió d’avui s’emprarà per repagar el deute a curt termini amb un cost superior.

Aquesta emissió permet allargar el perfil de venciments de deute i posa de relleu l’eficiència en la gestió activa del balanç de la companyia. A més, reforça la capacitat de la companyia d’aprofitar les oportunitats que ofereix el mercat de crèdit para aconseguir condicions atractives i continuar generant valor pels seus accionistes.

Durant aquest any 2016, Abertis ha dut a terme operacions de refinançament tant corporatives com de les seves filials per prop de 1.500 milions d’euros. El passat mes de maig, Abertis va tancar una emissió de bons amb venciment a 10 anys (maig del 2026) per un import de 1.150 milions d’euros, la major emissió de bons corporatius en la història de la companyia.