13 Oct 2016

Sanef i l'aplicació Waze col•laboren per millorar la informació del trànsit en temps real

• Els 30.000 usuaris diaris dels túnels de l'autopista A14, a París (França), no perdran la connexió a la xarxa i podran continuar informant sobre les condicions del trànsit

La filial francesa d'Abertis, Sanef, ha signat un acord per compartir informació amb Waze, l'aplicació de trànsit i navegació que permet als usuaris d'informar sobre l'estat del trànsit a les carreteres, estalviant temps i combustible en els desplaçaments.

En el marc d'aquest acord, Sanef equiparà els túnels de l'autopista A14, a la regió francesa d'Île-de-France (París), amb balises repetidores de senyal cada 40 metres. Així, els 30.000 usuaris diaris dels túnels no perdran la connexió a la xarxa i podran continuar informant sobre les condicions del trànsit a l'autopista en temps real.

L'ús de l'aplicació és molt senzill: els usuaris introdueixen la seva adreça de destinació, mantenen l'aplicació oberta als seus telèfons mòbils i així l'aplicació els notifica si s'apropen a algun obstacle o dificultat a la via. Així mateix, gràcies a la tecnologia Bluetooth, els conductors, de manera anònima, envien la informació del trànsit en temps real i les condicions del camí i del clima. Aquestes dades, agregades i analitzades per Waze, proveeixen d'informació detallada sobre el que està passant al camí i permeten a Sanef de prendre decisions i actuar en l'àmbit de la viabilitat d'una forma més ràpida.

Aquest acord s'emmarca en el programa "Connected Citizens" de Waze, pioner a escala mundial, que pretén proporcionar més eficiència a les carreteres. S'ha fet una prova pilot a quatre ciutats: Pittsburgh (EUA), Haifa (Israel), Rio de Janeiro (Brasil) i París (França).

L'objectiu de l'acord és perfeccionar el coneixement de la circulació, informar sobre els retards potencials en els trajectes dels usuaris i evitar els embossos. La cerca de solucions innovadores per a la seguretat dels clients i treballadors de la companyia és una prioritat per a Sanef.