30 Nov 2016

El Consell d'Administració d'Abertis nomena Luis Fortuño i Enrico Letta com a nous consellers

• Després d'aquest nomenament, el Consell passa a tenir majoria de consellers independents.
  • El Consell d'Abertis també aprova canvis en la composició de les diverses comissions, que reforcen el paper dels independents.

El Consell d'Administració d'Abertis va aprovar ahir, per cooptació i a proposta de la Comissió de Nomenaments i Retribucions, el nomenament de Luis Fortuño i Enrico Letta com a nous consellers en qualitat d'independents. El nomenament de tots dos es produeix a fi de cobrir les vacants produïdes en el seu dia per la renúncia dels consellers dominicals d'OHL.

Luis Guillermo Fortuño Burset (San Juan, 1960) és llicenciat en Dret per la Universitat de Virgínia (EUA). Va ser el 9è governador de l'Estat Lliure Associat de Puerto Rico des del 2009 fins al 2012, expresident del Partit Nou Progressista (PNP), i membre del Partit Republicà dels Estats Units d'Amèrica.

Enrico Letta (Pisa, 1966) és llicenciat en Ciències Polítiques per la Universitat de Pisa i doctor en Dret Comunitari per la Scuola Superiore Sant'Anna di Studi Universitari i di Perfezionamento (SSSUP). Va ser primer ministre italià entre 2013 i 2014, així com diputat del Parlament Europeu entre 2004 i 2006, entre altres càrrecs.

Amb aquestes incorporacions, el Consell d'Administració d'Abertis queda compost per un total de 15 consellers, dels quals 8 són independents, que suposa més de la meitat dels seus membres. La resta del Consell queda conformat per 6 consellers dominicals i un executiu.

Canvis en les diferents comissions

El Consell d'Administració també va aprovar ahir el cessament de Miguel Ángel Gutiérrez Méndez com a membre de la Comissió Executiva i la designació dels consellers independents María Teresa Costa Campi i Carlos Colomer Casellas com a membres d'aquesta Comissió.

Després d'aquests canvis, tots els presidents de les comissions del Consell (Auditoria i Control, Nomenaments i Retribucions i Competència) formen part de la Comissió Executiva.

Així mateix, es va aprovar la designació de Marina Serrano González com a membre de la Comissió de Nomenaments i Retribucions, a més del nomenament de Susana Gallardo Torrededia com a membre de la Comissió d'Auditoria i Control.

Finalment, Sandra Lagumina i Carlos Colomer Casellas van ser nomenats membres de la Comissió de Responsabilitat Social Corporativa.

Procés de renovació en el Consell d'Administració

Els canvis anunciats avui s'emmarquen en la política del Grup Abertis de simplificació dels seus òrgans de govern, en compromís amb la transparència empresarial i amb el compliment de les bones pràctiques internacionals de Bon Govern corporatiu. Des de 2009, el Consell ha reduït el nombre de membres de 21 a 15; el pes dels consellers independents ha assolit més del 50% del total; i s'ha impulsat la presència femenina d'1 a 6 conselleres.

El creixent increment del pes dels independents al Consell d'Abertis respon a la voluntat de la companyia d'incorporar experts de reconeguda vàlua i de diversos perfils professionals.