3 Mai 2017

Abertis supera el 85% de la seva filial a Itàlia després de la compra d’una participació addicional per 125 milions

• El Grup arriba a un acord amb accionistes minoritaris per a comprar un 22,52% addicional d’A4 Holding.
  • L’adquisició suposarà un increment del benefici net del Grup i un flux més gran de dividends procedents d’Itàlia.
  • El Grup consolida la seva presència al país transalpí, un mercat amb un marc concessional estable i una aposta clara per la col·laboració publicoprivada.

Abertis ha arribat a un acord amb accionistes minoritaris per a la compra d’una participació addicional del 22,52% en A4 Holding, la seva filial a Itàlia. Abertis pagarà 125 milions d’euros per la participació, dels quals 36 milions d’euros es pagaran a finals del gener del 2018; i la resta, a finals del juliol del 2017.

Com a resultat de la transacció, Abertis controlarà el 85,36% d’A4 Holding, la qual cosa reforça la seva estratègia de creixement en la seva cartera d’actius actual, i concretament en la seva filial a Itàlia, un país atractiu per al Grup.

Impacte per al Grup

Des del punt de vista financer, la compra tindrà un efecte positiu en el benefici net d’Abertis derivat de la participació menor dels accionistes minoritaris i oferirà al Grup un flux més gran de dividends procedents d’Itàlia.

L’operació demostra la capacitat d’Abertis de crèixer internacionalment en condicions atractives mantenint la disciplina financera. És, a més, un reforç de l’estratègia de major inversió en aquells actius ja coneguts per la companyia i on no té competència, reduint el perfil de risc operacional.

Amb la presa d’aquetsa participació, Abertis aconsegueix un major equilibri de la cartera global, creixent en economies robustes amb marcs concessionals estables i un compromís clar amb la col·laboració publicoprivada en el sector d’autopistes.

Abertis a Itàlia

Abertis està present a Itàlia des del setembre del 2016 després del tancament de l’adquisició del 51,4% d’A4 Holding.

La filial gestiona el tram de l’autopista A4, coneguda com “La Serenissima”, que uneix les ciutats de Brescia i Padova al llarg de 146 quilòmetres. Amb tres carrils per sentit, és una de les autopistes amb més densitat de trànsit del país. Per la seva banda, també opera l’A31 (Autostrada della Valdastico), de 89 quilòmetres, que connecta les localitats de Piovene Rocchette i Badia Polesine.

Ambdues sumen un total de 235 quilòmetres d’autopistes a la regió del Vèneto, una de les més pròsperes d’Itàlia, amb un dels nivells de PIB i renda per càpita més alts del país. Es tracta d’una zona geogràfica estratègica, en trobar-se al corredor que connecta el nord industrial d’Itàlia amb el centre econòmic d’Europa.