21 Set 2017

Abertis, a través de la seva filial A4 Holding, porta Picasso a Itàlia amb l'exposició "Entre el Cubisme i el Classicisme"

Abertis, a través de la seva filial a Itàlia, A4 Holding, porta a Roma obres úniques de Pablo Picasso. La mostra, titulada "Entre el Cubisme i el Classicisme: 1915-1925”, serà oberta al públic des del 22 de setembre fins al 21 de gener del 2018 i es podrà visitar al Museu Scuderie del Quirinale.

A l'acte de presentació de la mostra han estat presents Sergio Matarella, president de la República Italiana; el ministre de Cultura italià, Dario Franceschini; Carlos del Río, president d'A4 Holding; i Sergi Loughney, director de Relacions Institucionals i de RSC d'Abertis; així com altres alts representants.

Carlos del Río ha destacat la importància d'aquesta col·laboració amb el Museo Scuderie del Quirinale, que cerca impulsar un major intercanvi de la riquesa cultural d'Espanya i Itàlia. En aquest sentit, cal destacar també l'exposició "Da Caravaggio a Bernini”, que va ser oberta al públic fins al 30 de juliol al mateix museu.

Per la seva banda, Sergi Loughney ha recalcat la importància del patrocini cultural d'Abertis, una mostra més del compromís del Grup per fer accessible la cultura al gran públic en la seva voluntat d'aportar valor a la societat en el marc de la responsabilitat social corporativa.

La mostra

“Entre el Cubisme i el Classicisme: 1915-1925” acull 191 obres, entre olis, fotografies, dibuixos i cartes triades pel comissari Olivier Berggruen amb Anunciata von Liechtenstein. Entre aquests, destaquen el “Retrat d'Olga en una butaca (1918), “Leónide Massine en arlequí” (1917), “Naturalesa morta” (1919), “Dues dones corrent per la platja (La carrera)” (1922), “La flauta de Pa” (1923) o “Arlequí amb mirall” (1923).

Les obres procedeixen de fins a 38 destinacions d'Europa, Estats Units i Àsia, com el Musée Picasso de París, el Centri Pompidou de París, la Tate de Londres, el MOMA de Nova York, o la Fundació Museu Picasso de Barcelona, per citar només alguns.

L'exposició pretén recordar, un segle més tard, el viatge a Roma i Nàpols que Picasso va fer en companyia de Cocteau i Stravinsky, seguint la companyia dels ballets russos de Sergei Diagilev. L'objectiu de l'exposició és proporcionar un relat complet i visual de la relació de Picasso amb Itàlia, dels suggeriments neoclàssics inspirats en l'escultura antiga i el Renaixement romà i de les temptacions realistes resultants del descobriment de la pintura parietal de Pompeia.

Aquesta mostra se suma a altres del mateix artista a les quals ha donat suport el Grup Abertis en els últims anys a través de la seva Fundació i les seves filials, com ara "Pietat i terror en Picasso. El camí a Guernica", al Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia de Madrid, o "Picasso Primitif", que es va poder veure al Museu du Quai Branly de París fins aquest estiu. El 2016 Abertis va portar al Brasil i a Xile la major retrospectiva de l'artista dels últims anys amb l'exposició "Picasso: mà erudita, ull salvatge". La mostra va reunir un total de 116 obres, majoritàriament inèdites, de l'artista.

Abertis amb la cultura

Aquesta col·laboració és una mostra més del compromís d'Abertis amb la cultura, treballant amb les grans institucions culturals dels països on és present amb l'objectiu de fer accessible la cultura al gran públic i d'acompanyar les administracions públiques en aquesta missió. En aquest sentit, el patrocini cultural és una de les accions d'implicació en la comunitat i el teixit social que estableix el Pla Estratègic de Responsabilitat Social d'Abertis, en virtut del qual la companyia entén la cultura com un bé que enriqueix les persones i millora la seva qualitat de vida.