Abertis 19,57€ 0,41% 0,08€

4 Oct 2017

Abertis i UNICEF anuncien una aliança a llarg termini per prevenir els danys causats a nens en accidents de trànsit

• L’aliança sobre la prevenció de lesions de nens en accidents de trànsit entre UNICEF i Abertis és un nou acord de col·laboració de 3 Mn$ per lluitar contra la sinistralitat dels nens en les carreteres.
  • L’aliança, llançada avui, enfortirà el treball d'UNICEF en la prevenció de lesions de nens en accidents de trànsit. UNICEF considera Abertis com un soci valuós, donat el seu compromís amb la seguretat viària i el seu programa de campanyes adaptades a les necessitats dels usuaris més vulnerables de la carretera.

UNICEF i Abertis han anunciat un innovador acord de col·laboració de 3Mn$ per combatre la principal causa de mort en nens en edat escolar: els accidents en carretera.

Aquesta aliança per la prevenció de les lesions en nens per accidents en carretera enfortirà i ampliarà el treball existent que UNICEF està portant a terme per a protegir els nens a les carreteres del món i oferir-los un trajecte segur a l’escola. UNICEF considera Abertis un aliat valuós, donat el seu compromís amb la seguretat viària i el seu programa de campanyes adaptades a les necessitats dels usuaris més vulnerables de la carretera.

Amb l’objectiu d’ajudar a desenvolupar respostes nacionals a aquest repte global, el programa s’implementarà primer a Filipines i Jamaica que, com molts països amb ingressos baixos i mitjans, tenen en la sinistralitat viària de nens un problema de salut pública. Abertis ha demostrat anteriorment el seu compromís amb la seguretat viària amb iniciatives com el programa "Et queda una vida", que promou la conscienciació sobre la conducció responsable entre els joves.

L'acord més gran de seguretat viària i nens

Aquest acord representa la primera contribució corporativa global per UNICEF pel que fa a les tasques de prevenció de les lesions per accidents de trànsit en nens. El compromís comprèn 1Mn$ per any durant tres anys, i és el més gran de la seva classe enfocada en programes de seguretat viària per nens.

L'aliança permetrà recolzar les accions ja dutes a terme per UNICEF per protegir als nens en les carreteres amb l'objectiu de garantir un trajecte segur a l'escola. Les lesions per accidents de trànsit són la principal causa de mort entre els nens i adolescents de més de 10 anys a tot el món. Tots el dies, més de 3.000 nens moren o pateixen lesions en les carreteres al món, segons la Child Health Initiative.

Jorge Olague, director adjunt de captació de fons en el sector privat (PFP) d’UNICEF, ha comentat: “Les lesions causades per accidents de trànsit són una càrrega molt important, sobretot en nens majors, i una prioritat urgent d'actuació. Com la majoria de les lesions i morts es produeixen en països d'ingressos baixos i mitjans, es tracta d'una qüestió de desenvolupament sostenible. Abertis és pionera a ajudar a UNICEF a donar resposta a aquest problema i esperem que altres empreses segueixin el seu exemple. Cada vida és valuosa i les vides de milions de nens depenen d'aquesta iniciativa tan important”.

Francisco Reynés, conseller delegat i vicepresident d’Abertis, ha comentat: "Com a líder global en la gestió d’autopistes, la seguretat viària és una prioritat per a nosaltres. Amb el nostre programa Road Safety d’Abertis, impulsem el nostre coneixement en enginyeria i tecnologia de seguretat de carreteres, així com la nostra experiència en programes d'educació i sensibilització per la seguretat viària als països en els quals operem. Però, ja que el nostre compromís és global, volem col·laborar amb les organitzacions que poden prendre aquesta lluita més enllà de les nostres xarxes. Per això estem molt satisfets per aquest acord amb UNICEF. Compartim la seva missió de garantir la seguretat de tots els nens quan van a escola; que és un autèntic compromís amb les properes generacions”.

El llançament d'aquesta aliança ha tingut lloc avui en la conferència internacional "Every Journey, Every Child" a Londres. A més dels representants d'UNICEF i d’Abertis, també ha estat present Fernando García Casas, Secretari d'Estat de Cooperació Internacional i per a Iberoamèrica, en representació del Govern espanyol.

La conferència ha estat organitzada per la Child Health Initiative, una aliança global que compta amb UNICEF com a membreprincipal i se centra en aconseguir l'objectiu d'un trajecte segur a l'escola per a tots els nens dins del marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenibl (ODS) de l'ONU. La col·laboració entre UNICEF i Abertis s'engega per contribuir a l'agenda de la Child Health Initiative. Aprofitarà l'experiència global d'UNICEF en implementació de programes i sensibilització, i tindrà també el suport del Comitè Nacional d'UNICEF a Espanya.

L'aliança es basa en el treball inicial d'UNICEF per a la prevenció de les lesions per accidents de trànsit en nens que ha comptat amb el suport de la Fundació FIA, una entitat filantròpica orientada a la promoció de la mobilitat sostenible i la seguretat viària global. A més de Jamaica i Filipines, altres set països han començat a treballar amb els seus governs en programes de seguretat viària per a nens. Juntament amb els seus aliats de la Child Health Initiative, UNICEF també ha contribuït a les campanyes de promoció global que reclamen un trajecte segur a l'escola per a tots els nens.

Programa Road Safety d'Abertis

El programa Road Safety d’Abertis recull més de 50 anys de coneixement i experiència de l'empresa en l'àmbit de la seguretat viària. Amb la missió d'oferir autopistes 100% segures, Abertis s'esforça per garantir que conductors gaudeixen d'un viatge còmode i segur.

A més, el Grup Abertis treballa amb nombroses institucions públiques i privades per a dissenyar, desenvolupar i finançar programes de conscienciació i de formació sobre seguretat viària, orientats principalment a les persones més vulnerables (nens, adolescents, ancians i persones amb discapacitat). D'altra banda, Abertis finança la recerca sobre seguretat viària en sis universitats capdavanteres de tot el món a través de la seva xarxa de càtedres acadèmiques. També organitza els Premis Càtedra Abertis des de 2003.

Aquest 2017, Abertis s'ha convertit en la primera empresa a sumar-se al projecte "Connected Citizens" de Waze que s'estén a 7 països. Aquesta associació permetrà compartir, de manera bidireccional, la informació del trànsit en temps real que els conductors actualitzen en l'aplicació de Waze amb les dades recollides als centres d'operacions d’Abertis en 7 països. Proporciona un nou canal per oferir informació actualitzada als clients en les autopistes del Grup Abertis, permetent una conducció més segura i eficient, amb menys accidents i emissions.

Sobre UNICEF

UNICEF promou els drets i el benestar de tots els nens i nenes en tot el que fa. Juntament amb els seus aliats, treballa en 190 països i territoris per a transformar aquest compromís en accions pràctiques, centrant els esforços especialment en arribar als nens més vulnerables i exclosos, en benefici dels infants de tot el món.

UNICEF és un membre essencial de la Child Health Initiative, amb la qual col·labora per aconseguir un trajecte segur a l'escola per a tots els nens, dins del marc dels ODS. A més de Jamaica i Filipines, que compten amb el suport de la Fundació FIA, UNICEF ha iniciat programes de prevenció de lesions causades pel trànsit en nens a la Xina, Cuba, Mongòlia, Papua Nova Guinea, Paraguai, Sud-àfrica i Vietnam.

La seguretat viària està present en dos dels ODS (3.6 i 11.2) i la prioritat d'un "trajecte segur a l'escola per a tots els nens" és un compromís de la Nova Agenda Urbana Hàbitat III de les Nacions Unides.